Moon Relay + Jon Wesseltoft

MOON RELAY:

At medlemmene i Moon Relay har lang fartstid fra mange ulike musikalske hold er lett å høre. Selv sier de at inspirasjon hentes fra blant annet 60-tallets psykedelia, krautrock, techno, no wave, surf, frijazz, elektro-akustisk musikk og Joe Meeks studioeksperimenter. De dyrker en repetitiv og stram, men samtidig fri og åpen musikalsk form. Gitar, bass og perkusjon er flankert av gamle trommemaskiner og resultatet er noen ganger dansbart, andre ganger nesten uanstendig fritt. Strengeinstrumentene kan være perkussive, men uten at man mister grepet om de melodiske harmoniene som ligger i bunnen. En gryte med masse fett oppi! Yeah!

JON WESSELTOFT:

Jon Wesseltoft er en improvisatør og lydkunstner / komponist bosatt i Oslo. Han har vært aktiv siden 90-tallet både som soloartist og i en rekke forskjellige prosjekter innen langformsmusikk, støy, metal, improvisasjon og lydkunst. Lyttere som har vært ute opptil flere vinternetter før kan for eksempel ha hørt han i samarbeid med Maja Ratkje, Lasse Marhaug, Okkyung Lee eller Bjarne Melgaard. Om den kommende konserten på Death Jazz vet man ikke stort mer enn at det ifølge sjefen selv blir tungt og tidsaltererende!

Meld din interesse på Facebook

Foto: Jenny Berger Myhre