Murayama (jpn) / Küchen (s) + Holm / Storesund / Narvesen

Sommern er på hell og Akerselva skyller bort de siste månedenes ulumskheter. Konsertforeninga har kommet seg på beina igjen etter et heidundrandes 1-års jubileum og er klare for en kanonhøst med Blow Out! på Mir. Annenhver tirsdag fram mot jul serverer vi smekre og lekre impro-konserter med musikanter fra hele verden. Programmet kommer ut forløpende på nett så still deg skolerett for dette blir grisefett!

Murayama (jpn) / Küchen (s)

Seijiro Murayama – skarptromme
Martin Küchen – saksofon

Martin Küchen har operert som improvisatør i det frie musikkfeltet de siste 15 årene og har en imponerende merittliste som blant annet inkluderer Trespass Trio og Looper. Han driver ikke bare med straighte frijazz-konserter heller, de siste årene har Martin lydsatt alt fra ekperimentell film, lydinstallasjoner til performance.

Seijiro Murayama fra Nippon var originalt trommis i Fushitsusha Absolut Null Punkt, men etter et besøk i New York på åttetallet blei han frelst på friimpro og har siden forsket mye på hva man kan gjøre med skarptrommer, cymbaler og konaktmikker. Murayama er overhode i den elektroakustiske kvartetten Off-Cells, men spiller som oftest i duoer med folk som Jean-Luc Guionne, Stephan Rives, Lionel Marchetti, Eric La Caso, Michael Northam, Renato Rinaldi, Axel Dörner, Robin Hayward, Diego Chamy. Denne kvelden er det Martin Küchen som står på andre sida av skarpen så ta med vernebriller og overlevelsesdrakt.

Holm / Storesund / Narvesen

Klaus Holm – treblås
Øyvind Storesund – kontrabass
Dag Magnus Narvesen – trommer

Putt en liten bit av Kaizers, Cloroform og Frode Gjerstad Trio sammen med en bit av Murmur og Ballrogg, og en bit av Sasquatch, Time Jungle og Kitchen Orchestra i samme trio, og det er duket for helt nye definisjoner av takt og tone. Holm / Storesund / Narvesen er relativ en fersk konstellasjon, hvor alle de tre musikerne har en felles lidenskap: Den frie komposisjon og øyeblikkets magi og mystikk.

Mer informasjon: https://www.konsertforeninga.no/