Night Viper (SE) + support

På med skinnjakka og kom for en heavy night of rock’n’roll riot.

Straight outta Göteborgs undergrunn og Truckstop Alaska-miljøet kommer Night Viper, et band som består av medlemmer fra bland annet Horisont, Mud Walk, Miasmal, Church of misery, Swordwielder, Ill Wicker og The Order Of Israfel. Night Viper leverer catchy heavy metal som fremkaller lyst til dansing, drikking og headbanging. Musikken gir assosiasjoner til klassisk metall, med solide innslag av thrash, samt en knivsodd doom og skitten, pønkete rock’n’roll. «There’s elements of Kill ’em All-era Metallica, Judas Priest, Entombed, and the more metal side of Motörhead, along with some Pentagram or Coven-type spookiness. This is just a pure and honest representation of how we sound. Each song really has its own personality, and the melodies are super-catchy», sier gitarrist Tom Sutton til bloggen Metalmaniac. Femmes’ skribentutsendte vil også legge til: tenk bittelitt på Sacrilege, og tenk bittelitt på soul; sanger Sofie Lee Johanssons’ stemme er balsam for både sjel og tinnitusødelagte ører. Hele soundet føles både old school og nytt.

De spilte sin første konsert sommeren 2014, og har siden rocka skiten ut av både Heavy Days In Doomtown, Muskelrock og et titall heldige, europeiske brune puber. Av studioproduksjon finnes én singel utgitt på Svart Records, og 4. desember kommer komplett album. Hør teaseren ‘Wolverine’ her.