No, Gutvik med Fredrik Ljungkvist

NO, GUTVIK består av Børre Mølstad (tuba), Dag Erik Knedal Andersen (trommer) og Ketil Gutvik(gitar). De har holdt det gående siden 2007 og brukte det første året på å turnere det beste av Norge. Det neste året gjorde de det samme, med Kjetil Møster som gjest og året etter var Jørgen Mathisen gjest på årets konsert backstage på mono. Dermed er det bare rett og rimelig at Fredrik Ljungkvust er gjest når NO GUTVIK gjester Vertshuset Kuba.

Gitaristen Ketil Gutvik startet sommerkonsertserien i 2003 og har siden den gang tilbrakt sommeren i selskap med en lang rekke av de fremste improvisasjonsmusikerne dette landet kan skilte med. Fram til 2006 hadde serien tilhold i Lillebar på Blå, i 2007 ble eksepsjonelle Vulkanhallen inntatt, og i 2008 ble Monos matsted Q teppedelt og frimusikken blomstret side om side med skravvel og burgerfres. Samme år begynte serien en vandring rundt på Monohuset og tarmen ble velprøvd, såvel som historiens første backstagekonsert på Mono. I 2009 forlot vi Q og gjorde tarmen til hovedscene. Unntaket ble seriens siste konsert som var på Monos backstage, akkurat som i 2008.

I 2010 flytter Gutvik Ukentlig tilbake til endene ved akerselva. Tiden for baklengs andesvømming er tilbake, og nyåpnede Vertshuset Kuba blir tilhold for ialt seks kvelder med konserter denne sommeren. Det fine røde mursteinshuset i Kubaparken nyåpnet under navnet Vertshuset Kuba våren 2010 og utgjør en perfekt ramme for den ustoppelige sommerkonsertserien.

I år som de siste åtte siste årene vil Oslos sommersvette publikum tilbys beinhard improvisert musikk av det mer jazzete slaget. Årets serie dreier seg omkring utenlandske gjester i samspill med våre egne toppspillere. Paul Dunmall, John Russell, Kjell Samkopf, Christian Münthe og Paal Nilssen-Love er noen av navnene man vil kunne kose seg med fra 27. juli og hver tirsdag fram til 7. september.