Oslo Beikmørke: Jarboe, Helen Money, Alexander Hacke & Danielle de Picciotto

Konsertforeninga i samarabeid med Oslo Beikmørke:

Jarboe er kvinnen bak stemmen som fikk det til å gå kaldt nedover ryggen din på mange av de første swans-skivene, hun har en solokarriere som strekker seg fra tidlig 80-tall og frem til idag, hun har spilt inn skive med Neurosis – søndag 22. februar står hun på scenen på Blitz!

Med seg har hun blant annet Helen Money, en amerikansk chello-spiller som setter dette klassiske strengeinstrumentet i et relativt nytt perspektiv – med referanser som Sunn O))) og sonic youth er det ingen tvil om at dette bør bli en spennende og nydelig kombinasjon: Doom-chello og englevokal!

Hun har også med seg Alexander Hacke, bassisten fra Einstürzende Neubauten, og hans kone Danielle de Picciotto – en amerikansk kunstner, musiker og filmskaper. Sammen lager de musikk som vanskelig kan beskrives med ord og som vel bare bør oppleves live!