Raymond Strid (SE) / Johan Berthling (SE) / Ståle Liavik Solberg / Ketil Gutvik + Ungsoloen: Paal Nilssen – Love

Gutvik Ukentlig er tilbake for tolvte gang. Konsert hver tirsdag på ulike små og rare steder i Oslo fra 29. juli til 2. september.

Tirsdag 12. august @ Boksen, Kulturhuset

I jazz og improvisert musikk har unionspotensialet Norge-Sverige befestet seg igjen og igjen siden 1905. Denne tirsdagen blir trommetung sørgefest over unionsoppløsningen. Johan Berthling og Raymond Strid (bildet) er utvilsomt den beste drum’n’bass’en du kan få i Sverige. Når tromme-gitarforeningen til Solberg og Gutvik blandes inn blir grooven alt annet enn forventet.

Raymond Strid (trommer) har vært fast inventar på både en svenske og den internasjonale frijazz / fri-improv scenen siden sent på søttitallet, og har blant annet jobbet med Mats Gustafsson og Sten Sandell. Johan Berthling (bass) har samarbeidet med Strid på en rekke prosjekter og er også en del av Sten Sandell Trio, i lag med kveldens ungsolist, Paal Nilssen – Love.

Kveldens norske talent suppleres av Ståle Liavik Solberg (trommer) og Ketil Gutvik (gitar).

Ungsoloen: Paal Nilssen – Love (trommer).

Følg Gutvik på Twitter

Hele programmet for Gutvik Ukentlig 2014

Det finner sted i Boksen på Kulturhuset på Youngstorget.