Rytmer fra verdensrommet

En stor stjernehimmel og et lite romskip med to lekne astronauter inni, er rammen for denne rytmiske romreisen. Underveis opplever rytmemakerne Baden og Dahlen både gleder og utfordringer, blant annet uenighet i cockpit, storm, motorstopp og et felt av livsfarlige asteroider som kommer farende mot dem. Plutselig er de havnet i en livstruende knipe, helt alene der ute i den dypeste tosomhet. Den eneste kommunikasjonen de har med omverdenen er med en prinsesse på en annen planet. Hun forsøker å hjelpe dem ut av knipen. Og som så ofte ellers; det ender godt til slutt.

Medvirkende er Erland Dahlen (slagverker), Peter Baden (slagverker) og Knut Sævik (lydtekniker). Peter Baden er trommeslager, komponist og produsent, og har spesialisert seg på å improvisere med elektrinikk og maskiner. Peter debuterte som lydmann allerede som 12-åring. I dag arbeider han innen jazz, pop, filmmusikk og teatermusikk. Erland Dahlen er trommeslager og multimusiker. Han er medlem av en rekke band innen rock, elektronika, jazz, eksperimentell musikk som HET, Boschamaz, Kiruna og Morris. Han er også en mye brukt teatermusiker og studio- og livemusiker for andre artister.

Konserten passer best for de mellom 3 og 11 år.

Vi selger som vanlig vafler og blåbrus i baren.