Shonen Knife (Jpn) Support: anana

“When I finally got to see them live, I was transformed into a hysterical nine year old girl at a Beatles concert.” Kurt Cobain (Nirvana)

Den japanske jente trioen Shonen Knife er tilbake med et nytt album.

På nitti tallet så var de meget populære i indie miljøet i Storbritannia og USA, dette medførte til at de turnerte med bla Nirvana , Redd Kross , The Breeders og Sonic Youth.

Det var mange som lot seg sjarmere av de naive punk , pop bubbelgumlåtene med referanser til The Ramones og Beach Boys som denne trioen fra Osaka framførte.

Bandet har sitt 30 års jubileum i år og er ute med sitt 15 album: Free Time

anana

Anana består av Anniken Jess Iversen, en MacBook, et piano og skeive rytmer. Musikken oppstod da Anniken begynte på musikkteknologilinja ved NTNU, og siden har mollakkorder smeltet sammen med bløt vokal gjennom en kreativ bruk av effekter. Anana spiller mørk dypvannspop blandet med en teskje optimisme. Lyttere vil bli tatt med på en flytende, spekulerende og selvgranskende opplevelse omringet av en melankolsk atmosfære.

Anana har markert seg kraftig på Urørt det siste året, i tillegg å spille konserter på by:Larm, Hove, Slottsfjell og Øya.

Anana er signet til Smalltown Supergirl, som er en underlabel av Smalltown Supersound.

Konserten presenteres av (…)