Skrap + Kouma (FR)

Romain Dugelay – baritone sax

Damien Cluzel – bariton guitar

Leo Dumont – drums

Kouma kommer hele veien fra Frankrites undergrunnscene for å glede Deathjazz-publikumet på Mono i mai!
En powertrio som blander matterock med jazztoner og bråk! Navnet Kouma henspiller på et dyr som er en blanding av bjørn og esel, og man kan vel på sett og vis påstå at musikken er likedan. Like sta og masete som et esel, samtidig som det er stort, kraftig og loddent som en bjørn! Romain Dugelay er ledern i bandet og har også vert en ledende skikkelse i Frankriket, bland annet som grunnlegger av kolektivet «Grolektiv» .Med seg har han trommis Leo Dumont, og gitarist Damien Cluzel (som i flere år bodde i nederland og var med i oppsatarten av The Ex (!))

Mer Info, og lyd: http://www.grolektif.com/ecard-kouma

Skrap

Anja – Korg MS10

Heida Mobeck – Tuba/effekter

Skrap har hovedfokuset sitt på lavfrekvente basslyder, med mye lyd og rett i trynet attitude. Musikken varierer fra veldig minimalistiske ting til ekstremt store dronete lydlandskap, som kanskje best kan sammenlignes med Sunn O))) og Streifenjunko. Jentene har markert seg i mange forskjellige konstellasjoner i musikknorge de siste årene, i flere forskjellige sjangre, og vi nevner i fleng prosjektene de har vert involvert i: Your Headligths Are On, Broen, Snøskred, Skadedyr, Muskus, og nå altså Skrap, som er en del av Mummu-collective sammen med Ich Bin Nintendo!

Mer info: http://www.mummucollective.com/skrap.php