Sofia Jernberg / Axel Dörner + Kristoffer Alberts / Steve Noble

Kristoffer Alberts (sax)

Steve Noble (trommer)

JERNBERG / DÖRNER

To deilige duoer med gamle kjente kommer til Mir denne kvelden. Svenske Sofia Jernberg er det en liten stund sida vi sist hadde besøk av, så nå var det på høy tid. Vokalisten hviler ikke på laurbæra og har turnért rundt i Skandinavia og verden forøvrig (deriblant Grønland – ikke bydelen, men øya!) med folk vi digger, som Ingar Zach, Per Zanussi, Mette Rasmussen, Fire Orchetstra og Hailu Merga (!!). Det er stas å ha henne tilbake. Til overmål kommer hun sammen med en annen kjær Blow Out-gjenganger; den tyske trompetisten Axel Dörner. Dörner er en bejubla improvisatør som i snart to tiår har spilt en viktig rolle på den eksperimentelle scena i Berlin. Blant flere minneverdige øyeblikk han er ansvarlige for hos oss bør nevnes konsert med The Electrics, hans glitrende solokonsert for en tid tilbake sida og sist i april med fløytist Bjørnar Habbestad og vår egen unge rakker Ståle Liavik Solberg.

ALBERTS / NOBLE

Saksofonist Kristoffer Alberts nærmest for en veteran og regne i Blow Out-sammenheng. Vi kjenner ham fra ulike ad-hoc grupper, fra top notch-band som Cortex og SAKA, og fra flere skiveutgivelser – som f.eks. i fjor med Lasse Marhaug, og nå for bare noen uker sida – Steve Noble. Engelskmannen var innom Mir i følge med Frode Gjerstad & co for kun få uker sida, men det er rett og slett utenkelig at trommespillet hans skal oppleves repetitivt med denne konstellasjonen. Derfor trampeklapper vi ham gjerne inn på scena en gang til.

Stalk ut folks mer eller mindre oppdaterte hjemmesider:
Sofia: https://sofiajernbergsingercomposer.bandpage.com/
Kristoffer: https://kristofferalberts.com/

Konsertserien Blow Out! er et samarbeid mellom jazzmusikere i Oslo og Konsertforeninga, støtta av Oslo Kommune og Kulturrådet.
Konsertstart klokken 21:00. Billetter 150/100. Medlemsskap for 2016 koster 300,- (da får du konserten med på kjøpet).