TANJA FEICHTMAIR (AU) + LASSE MARHAUG + KETIL GUTVIK

GUTVIK UKENTLIG 2010

TANJA FEICHTMAIR (AU) sax LASSE MARHAUG platespillere KETIL GUTVIK gitar Sax, gitar og platespiller-trio.

Tanja Feichtmair – free improvising musician (austria)*** solo cd – kaman wasi (extraplatte)*** tri-centric ensemble in ulrichsberg 2005 – conducted by anthony braxton (leo records)*** LULL – the zipper (leo records, december 2009)*** awards: 2001-talentförderungsprämie der stadt linz, 2003-kunstförderungsstipendium des landes oö*** solo – tanja feichtmair, duo with john russell, duo with damon smith, duo with gino robair, duo with roger turner, duo with georg graewe, quartet: marco eneidi/tanja feichtmair/damon smith/SPIRIT, quartett LULL: fredi pröll, uli winter, josef novotny*** has worked and workes with: francesco cusa, weasel walter, gerold mayer, hannes wührleitner, michael kreuzer, tony buck, scott looney, hugh livingston, hannes löschel, edwin stöbich, karlheinz essl, ali belhiba, ben greenberg, kjell nordesen, and last but not least many other musicians. *** and has also worked and still does with alois fischer(jazzatelier ulrichsberg) and sound-man and altoplayer alfred reiter

Myspace:
Tanja Feichtmair
Ketil Gutvik

Web:

www.lassemarhaug.com
www.gutvik.com

Relevant på YouTube

Gutvik Ukentlig flytter tilbake til Akerselva!
Etter to år i rockens favn flytter sommerkonsertserien Gutvik Ukentlig tilbake til akerselva-området på Grünerløkka.

Gitaristen Ketil Gutvik startet sommerkonsertserien i 2003 og har siden den gang tilbrakt sommeren i selskap med en lang rekke av de fremste improvisasjonsmusikerne dette landet kan skilte med. Fram til 2006 hadde serien tilhold i Lillebar på Blå, i 2007 ble eksepsjonelle Vulkanhallen inntatt, og i 2008 ble Monos matsted Q teppedelt og frimusikken blomstret side om side med skravvel og burgerfres. Samme år begynte serien en vandring rundt på Monohuset og tarmen ble velprøvd, såvel som historiens første backstagekonsert på Mono. I 2009 forlot vi Q og gjorde tarmen til hovedscene. Unntaket ble seriens siste konsert som var på Monos backstage, akkurat som i 2008.

I 2010 flytter Gutvik Ukentlig tilbake til endene ved akerselva. Tiden for baklengs andesvømming er tilbake, og nyåpnede Vertshuset Kuba blir tilhold for ialt seks kvelder med konserter denne sommeren. Det fine røde mursteinshuset i Kubaparken nyåpnet under navnet Vertshuset Kuba våren 2010 og utgjør en perfekt ramme for den ustoppelige sommerkonsertserien.

I år som de siste åtte siste årene vil Oslos sommersvette publikum tilbys beinhard improvisert musikk av det mer jazzete slaget. Årets serie dreier seg omkring utenlandske gjester i samspill med våre egne toppspillere. Paul Dunmall, John Russell, Fredrik Ljungkvist, Christian Münthe, Paal Nilssen-Love, Børre Mølstad, Dag Erik Knedal Andersen er noen av navnene man vil kunne kose seg med fra 27. juli og hver tirsdag fram til 7. september.