Trespass Trio

Fra 4. januar og annenhver tirsdag utover vinteren og våren er det konserter med improvisert musikk på MIR.

Etter en fantastisk festival i august fikk vi lyst til å fortsette å spre det glade budskap. Det blir god musikk og god stemning! Konsertene begynner kl 21.00, det er to sett og det koster kr 100.

Trespass Trio består av Per Zanussi på bass, Martin Küchen på sax og Raymond Strid på trommer. Per har vi stifta bekjentskap med på Blow Up! tidligere denne vinteren. Den svenske saksofonisten Martin Küchen er berykta både som soloartist og gjennom en rekke ulike konstellasjoner, ikke minst Zanussi 5. Hans landsmann, trommeslager Raymond Strid er ikke mindre erfaren – ikke bare har han spilt med alle de store svenske, han er en av de store svenske.

Følgende blei skrevet før Trespass Trios konsert på DeathJazz på Mono i 2009: ”Point. Shoot. Kill. Dødsårsak: Gallopperende hjerterytme og forblødning fra alle kroppens hulrom, spesielt fra ørene”. Ambisiøse ord som viste seg å holde stikk og vel så det. Det ville være skrullete å ikke bevilge denne gjengen to sett denne kvelden.