Ugress

Finn fram danseskoa! 13. februar kommer nemlig Gisle Martens Meyer, alias Ugress, med sin cinematiske sci-fi elektronika til Blårollinger.

Han startet å lage musikk på sin Commodore 64 og fikk gjennombruddet i 2002 med albumet Resound som klatret til annenplass på VG-lista. Siden har musikken vært brukt i blant annet film, tv og dataspill. For de minste er nok Ugress mest kjent gjennom sine låter til Kometkameratene, NRK sin sci-fi-hovedsatsning for barn.

Med sine fantastiske elektroniske instrumenter og et visuelt show med masse lys, animasjon og film, har han opparbeidet seg et solid live-rykte. Det bobler over av groovy beats, eksotiske lyder og instrumenter. Alt sammen såvidt holdt under kontroll av en hyperaktiv og entusiastisk, sprø professor.

På denne konserten har professor Gisle fått med sin trommeslagerinne Nasra Ali Omar, som hjelper til med alle de innviklede og kompliserte rytmene og maskinene. Noen ganger glemmer de en maskin eller to, og da kan det være de trenger de hjelp til å lage noen sprø lyder.