Utflukt: Forza

Denne helga arrangeres Utflukt, for å sette fokus på norsk asylpolitikk. I den forbindelse gjester sjølveste Forza sjølveste Blitz for å lage en velfortjent dose fest og baluba oppi øvrig demonstrasjons-, møte- og seminarvirksomhet.

Forza blei starta som ei trommegruppe på et asylmottak, men har de siste åra utvida konsepetet ganske betraktlig. Nå er gruppa et sju-personers orkester med medlemmer fra de fleste verdenshjørner og musikken er en ditto blanding av rock, folkemusikk, hiphop, balkan, tango og mye mer. At Forza er en unik eksplosjon av et liveband er et faktum flere og flere begynner å skjønne og det er eksepsjonelt fett at bandet har funnet plass til å besøke Blitz i en stadig mer fortetta timeplan.

Til overmål byr kvelden på en liten konsert med den afghanske sangeren og luttspilleren Nabi Dilnawaz og RadiOrakels DJ Himmelblå spille eggende rytmer utover kvelden.

Alle har å snurpe på seg danseskoa (evt. danseboots’a) og troppe opp i Pilestredet denne lørdagen.