Blårollinger: Yeisy Rojas

Yeisy Rojas (født september 1990 i Havanna) er en sanger, fiolinist og komponist fra Cuba. Hun har utdanning fra ENA (Den nasjonale kunstskolen i Havanna), og var ansatt som fiolinist i Nasjonalballetten og Operaen i Havanna fra 2009 til 2016. I 2016 flyttet hun til Norge og tok bachelor og master i utøvende rytmisk og world music ved musikkonservatoriet på Universitetet i Agder.

I oktober 2021 kom hennes første singel «Mas Mas» i forbindelse med konsert på Bergen Internasjonale Musikkfestival og andre singel «Camino de Elegua» ble sluppet i februar 2022 i forbindelse med konsert på Serendip-festivalen i Oslo. Disse produksjonene ble innspilt i Havanna med musikerne Rolando Luna, Yissy Garcia, David Faya og Adel Gonzales. Hun har også vært å høre på live session og intervju i NRK P2s programmer «Musikklivet», «Jungeltelegrafen» og «Verdenscenen».

30. april spilte hun på Victoria Nasjonal Jazzscene i forbindelse den internasjonale jazzdagen som ble etablert av Unesco i 2011. Her hadde hun blant annet med seg Grammy Award-vinnere Gaston Joya på bass og Rodney Barreto på trommer. Vi ønsker store og små hjertelig velkommen til å vitne til Yeisys musikalske magi og hennes ufattelige evne til å engasjere publikum!

NB! Dørene åpner 12:30, konserten starter 13:00
Caféteatret serverer boller, saltstenger, is, mineralvann og kaffe.
Billetter:
Barn - 50
Voksne - 100
Barn under 2 år går gratis

Av sikkerhetshensyn har vi ikke mulighet til å plassere barnevogner inne på Cafeteatret. Barnevogner settes utenfor Cafeteatret på eget ansvar.
Blårollinger er en konsertserie for barn og unge, i samarbeid med Konsertforeninga. Støttet av Oslo Kommune og Kulturrådet.

Lignende konserter