Gutvik Ukentlig x Blow Out! Vilde Alnæs / Magnus Nergaard / Ketil Gutvik + Signe Emmeluth & Kresten Osgood Duo

Gutvik Ukentlig for nittenende gang!
I dette tiåret har sommer-improv-konsertserien Gutvik Ukentlig funnet sted på stadig nye, gode lokaliteter i Oslo. I 2011 var bydelspuben Tamara scene for konsertserien og i 2012 og 2013 ble den knøttlille platesjappa Stein og Jord Platebar og bokhandleren Cappelens Forslag den naturlige ramme for et program preget av det fantastiske europeiske improv-miljøet. I 2014 slo serien nye røtter i Boksen på Kulturhuset på Youngstorget og Taxi Take Away. De siste årene har Axel Dörner, Julie Kjær, Joe McPhee, Paal Nilssen-Love, Eivind Opsvik, Rachel Musson, Raymond Strid, Rudi Mahall, Dominic Lash, Pat Thomas, John Russell, Audrey Lauro, Okkyung Lee, Tobias Delius, Akira Sakata, Steve Noble, John Butcher, Elsa Bergman, Thomas Lehn vært noen av navnene som prydet programmet. Sideserien Ungsoloen har befestet seg som det naturlige supplement til et program i internasjonal toppklasse.

Gutvik Ukentlig 10 august:

Vilde Alnæs / Magnus Nergaard / Ketil Gutvik
/ fiolin / kontrabass / gitar /

Magnus og Ketil spilte en nydelig duo sammen på Blow Out i 2019. På Gutvik Ukentlig har disse to luringene fått med seg den flotte fiolinisten Vilde Sandve Alnæs, som ikke har vært å høre på Gutvik ukentlig siden Ungsoloens aller første årgang i 2011. På høy tid at hun tar steget inn i hovedprogrammet, vil mange si.

Sesongåpning Blow Out konsertserie:
Signe Emmeluth & Kresten Osgood Duo
/ sax / trommer /

Blow Out legger festivalstikkene til side og smeller i gang med dansk dynamitt på høstens sesongåpning.

STED 10. august:
KAFE HÆRVERK
Hausmanns gate 34, 0182 Oslo
TID: dør 1930 konsert 2000
DAG: hver tirsdag fra 3.8 til 7.9
BILLETT: Den gule grisen sjekker din forhåndskjøpte billett fra ticketco (150,-)

Konsertene er støttet av Norsk jazzforum, Norsk Kulturråd, Oslo Kommune og arrangeres i samarbeid med Konsertforeninga.

Lignende konserter