Femme Brutal

Femme Brutal: Diva™/ Mac Lewandowski (PL) + Alam Niya (FR) + DJ Lang Jente

Doors 20:00 // concert 21:00

Blow Out! - Propan + Orning / Zanussi / Gismervik

Blow Out! rir ufortrødent videre inn i høsten og har gleden av å presentere to spennende ensembler.

F/eks

F/eks: Jessica Sligter / ILKAMA

(★^O^★) Vi er superglade for å få Jessica Sligter på besøk fra Berlin , og endelig etter det som føles som en evighet av utsettelser og lockdowns får vi høre vidunderlige ILKAMA. Kom og gled dere over fabelaktig eksperimenterende popmusikk på Mir! ◕‿◕

Gutvik Ukentlig: Tafjord/ Tamulynaite/ Gutvik + Ungsoloen: Andrea Giordano

Duoen Tamulynaite/Gutvik har blitt en fenomen på tross av pandemier og ødelagte pianoer. Om dette er en forsterkning eller en helt ny trio, når unike Hild Sofie Tafjord også blir med, blir opp til deg å avgjøre. Som den oppvakte lytter kanskje har lagt merke til er dette sesongen hvor gode gamle Ukentlig-navn møter nye stjerner.

Blow Out! Heida Johannesdottir/ Knut Finsrud/ Anders Filipsen + Karl Bjorå

Blow Out! & ILK presenterer endelig ny PULS-konsert! Blow Out på en mandag? Du leser riktig. Sånn må det bli når man har en backlog av fete konserter på blokka.

Konsertforeninga

SKÆVV-TUR med LEMUR! Utendørs konsert og vandrende hørespill på Brannfjell i Oslo

Improkvartetten og komponistkollektivet LEMUR slår seg sammen med Konsertforeninga og inviterer til utendørs, instrumentalt hørespill. Prosjektet Delian Modes er inspirert av den britiske komponistpioneren Delia Derbyshire og hennes elektroniske komposisjoner og lyddesign. De ellers så akustiske instrumentalistene har hentet ut en enorm mengde lydmaterial fra BBCs åpne lydarkiver og utviklet en komposisjon for fire instrumentalister, bærbare høytalere og vandrende publikum.

Gutvik Ukentlig

Gutvik Ukentlig x Blow Out! Vilde Alnæs / Magnus Nergaard / Ketil Gutvik + Signe Emmeluth & Kresten Osgood Duo

Magnus og Ketil spilte en nydelig duo sammen på Blow Out i 2019. På Gutvik Ukentlig har disse to luringene fått med seg den flotte fiolinisten Vilde Sandve Alnæs, som ikke har vært å høre på Gutvik ukentlig siden Ungsoloens aller første årgang i 2011. På høy tid at hun tar steget inn i hovedprogrammet, vil mange si.

Blow Out! Lørdag

Dørene åpner kl 19:00 og vi starter hver kveld med en jazzprat fra scenen kl 19:30, før musikken starter kl 20:00.

Blow Out! Fredag

Blow Out! Torsdag

Blow Out! Onsdag

Gutvik Ukentlig

Gutvik Ukentlig: Per Oddvar Johansen/ Lene Grenager/ Ketil Gutvik + Ungsoloen: Johanna Orellana

Per Oddvar og Ketil spilte mye sammen rundt tusenårsskiftet. Med nittitallet i baklomma entret de galant låtbasert frimusikk på de minst passende steder. Noen evig rikdom og berømmelse ble det ikke av det, men begge har stått støtt ved sine valg siden den gang. Når de nå møtes igjen, så mange år etter, er Lene den naturlige kraften som gir mening til alt som var og alt som skal bli. Hvis ikke DET pirrer nysgjerrigheten din, så trenger du å fornye platesamlingen din.

Gutvik Ukentlig: Ratkje/ Nilssen - Love/ Gutvik + Ungsoloen: Amalie Dahl

liteMaja er overalt hele tiden, Paal er overalt hele tiden, men denne gode tirsdagen i august har Gutvik klart å få dem til "bare" å være sammen med han på Gutvik Ukentlig. Ord som nedstrippet har kommet opp i forberedelsene til denne konserten, og den som kommer får høre hvor nedstrippet det kan bli.K

F/eks

F/ eks: Lasse Passage + Captain Credible

(ノ・ェ・)ノ Lasse Passage - releasekonsert for Ladies Night / Captain Credible og en kohort av robotmusikere! ヽ(;^o^ヽ)
Du vil sikkert kjede deg på Norgesferie i hele juli, men heldigvis har du noe skikkelig bra å se fram til — den 12. august på Mir presenterer F/eks to lekne alteregoer med fantastisk energi og musikk du ikke kan sitte stille til. I tillegg kommer DJ Lisa og Natalia til å spille ut i den sene sommerkvelden, så hold av datoen og bli med på f/est!

Gutvik Ukentlig

Gutvik Ukentlig: Orning/ Zanussi/ Røysum/ Gutvik + Ungsoloen: Ingvald Andre Vassbø

I 2018 gjorde Tanja, Per og Ketil flere konserter med dansk improvs udiskutable dronning, Lotte Anker. Mens vi venter på at Delta-feberen skal gå over fyller ingen ringere enn Andreas Røysum dronningens sko.

Blårollinger på Victoria: Kalaskvintetten tolker Riedel

Blårollinger ønsker velkommen til familiekonsert på Victoria - Nasjonal Jazzscene!

Blårollinger & Lille Botsen presenterer: Lille Bille

Blårollinger og Lille Botsen presenterer Lille Bille, en konsert for hele familien, i Botsparken på Grønland. Gratis!

Gutvik Ukentlig

Gutvik Ukentlig: Emmeluth/ Kjorstad/ Knedal Andersen/ Gutvik + Ungsoloen: Ellie Mäkelä

Signe Emmeluth gjestet Gutvik Ukentlig for første gang i 2017. Siden den gang har hun skutt rakettfart og sammen med den utrolige altmuligmannen Hans Kjorstad ble det ytret ønske om å spille kvartett med gamlegutta Dag Erik Knedal Andersen og Ketil Gutvik. Gutvik Ukentlig gjør slike drømmer til virkelighet.

Blårollinger & Lille Botsen presenterer: Majãz

Bli med Blårollingene og Lille Botsen på konsert i det fri, med musikktradisjoner fra Midtøsten! Denne utendørskonserten er gratis og passer for hele familien.

Konsertforeninga

Konsertforeninga & Motvind på Gressholmen Kro

Motvind Kulturlag & Konsertforeninga drar til sjøs med et stjernelag av frekke og freidige musikanter.

Konsert 1 av 32

Subscribe to our newsletter and stay updated.